“Büyük Çorum”un yolu “havaalanı”ndan geçiyor

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Bayburt kökenli olmakla birlikte, ailesi Çorum’a yerleştiği için, Çorum’da büyümüş, kendisini “Çorumlu” olarak gören, Çorumluların da “hemşehri” diye bağırlarına bastıkları bir insan. Ailesinin önemli bir kısmı Çorum’da yaşıyor. Aile büyüklerinden pek çoğunun kabirleri de Çorum’da. Hatta, Çorum’dan milletvekili adayı olmasını Çorumlular çok arzu etmişlerdi, ama, seçim bölgesi olarak son anda Bayburt belirlenmişti.

“Büyük Çorum”un yolu “havaalanı”ndan geçiyor

Maliye Bakanı Naci Ağbal, Bayburt kökenli olmakla birlikte, ailesi Çorum’a yerleştiği için, Çorum’da büyümüş, kendisini “Çorumlu” olarak gören, Çorumluların da “hemşehri” diye bağırlarına bastıkları bir insan. Ailesinin önemli bir kısmı Çorum’da yaşıyor. Aile büyüklerinden pek çoğunun kabirleri de Çorum’da. Hatta, Çorum’dan milletvekili adayı olmasını Çorumlular çok arzu etmişlerdi, ama, seçim bölgesi olarak son anda Bayburt belirlenmişti.

20 Eylül 2016 Salı 01:31
“Büyük Çorum”un yolu “havaalanı”ndan geçiyor

Çorum, 1990’lı yıllardan beri “havaalanı” bekliyor. Merzifon Askeri Havaalanı’nın sivil uçuşlara açılmasına da, “kısa vadeli” bir çözüm olarak Çorumlular öncülük etmişti. Ama Çorumlular, orta vadede kendi havaalanlarını istemekten hiç vazgeçmediler. Yarım kalmış havaalanı inşaatının tamamlanması yönünde, yakın zamanda da ciddi girişimler yaşandı.
Ne var ki, Türkiye’nin dört bir yanına bol keseden “havaalanı” projeleri dağıtılırken, Çorum söz konusu olunca, “Merzifon var” ya da “kriterler söz konusu” denilmeye başlandı. Sanki başka iller için kriterler geçerli değilmiş gibi…Ayrıca, “havaaalanı”nın asla alternatifi olmadığı halde “hızlı tren” projesi öne sürüldü.
Böyle bir ortamda, geçtiğimiz Haziran ayında Çorum’u ziyaret eden Maliye Bakanı Naci Ağbal’a, Belediye Başkanı Muzaffer Külcü tarafından , üzerinde “Dünyanın merkezi Çorum” yazan bir uçak maketi armağan edildi. Külcü, Bakan’a Çorum’un havaalanı talebini anlatarak desteğini istedi. Bakan Ağbal da, bu konuda elinden geleni yapma sözü verdi.
Çorum, 250 bini geçmiş kent nüfusuyla, sanayileşme hamlesini sürdüren dinamik yapısıyla, insanlık tarihinin ilk yazılı barış antlaşması “Kadeş”in taraflarından Hititler’in başkenti olarak “Barış Kenti” unvanı hak edişiyle ve Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın da “Uluslararası Barış Çalıştayı”nı himayesine alma jestiyle; büyümeye aday, geleceği parlak bir il.
Başta Başkan Külcü olmak üzere Çorumlular da, Çorum’un “büyükşehir” statüsünü kazanmasını, “barış, kültür, sanat, turizm, sanayi, eğitim ve sağlık kenti” olarak varlığını kanıtlamasını arzu ediyorlar. Bunun koşullarından biri, Çorum’un hava ulaşımı imkânına sahip olması. Sık sık ulaşıma kapanan “geçici” nitelikteki askeri pistle bunun gerçekleşemeyeceği açık.
Çorumlular, yılların beklentisi olan “havaalanı” konusunda, hemşehrileri Naci Ağbal’a güveniyorlar. Şunu biliyorlar ki, Maliye Bakanı Ağbal, Çorumluların bu konudaki haklılıklarını izah ettiği takdirde, ilgili Bakanlık’tan da, Bakanlar Kurulu’ndan da gerekli karar çıkacaktır. O yüzden, Çorumluların gözü-kulağı, bugün Çorum’a gelecek olan Maliye Bakanı Ağbal’ın bu konuda vereceği müjdede, en azından konuyu gündemine alma yönündeki kesin sözünde olacak.
(Mehmet YOLYAPAR)

Son Güncelleme: 20.09.2016 01:35
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mesut 2016-09-20 17:33:59

çoruma havaalanı istemeyen gitsin merzifonda yaşasın. çorumlu artık hakkını istiyor. sağdan soldan gelip çorumda ekmek yeyip birde burda mesajlarda çorum'a atmayacaksınız. ancak vatan hainleri memleketine faydalı şeyler yapılmasını istemez.

Misafir Avatar
harbi vatan sever 2016-09-27 23:10:37 @mesut

israfsaray dediğiniz yer babasının malı değil. tayyip erdoğan ölümsüzde değil. ondan sonra kim geçerse o kullanıcak.
ama buraya havaalanı bana göre gereksiz.
bu dediğiniz şehirlerden izmir ve antalya hergün sefer düzenlenecek kadar yolcu potansiyeli olan şehirler değil.
kimse ankaraya uçakla gitmekde istemez.
istanbula günde bir sefer düzenlendiğini düşünsek yine o seferler boş gidip gelcektir.
ve siz...
şehit haberlerinin üst üste geldiği ve ülkemizin zor günler geçirdiği şu günlerde havaalanı çığırtkanlığı yapan siz 1 sene sonra o havaalanının kapanışını da izleyeceksiniz.
bunlar matematik gerektiren işler boş verin anlamazsınız
iyi uçuşlar

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Vatan Sever 2016-09-27 21:40:25 @mesut

haftada bir çoruma şehit haberi gelirken ve ülke bu haldeyken tutupda ben çoruma hava alanı istiyorum demekde ayrı bi vatanseverlikmiş. gerçekden yeni öğrendim. o zaman ben yanlış biliyomuşum vatanseverliği.
o hava alanı çoruma yapılsın çok değil 1 yıl sonra kapanıyomu kapanmıyomu görceksin. günde 1 sefer düzenlense bile o uçağı doldurcak yolcu potansiyeli var mı yok mu. bunlar hep hesap kitap işi kafanı yorma anlamazsın.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
Vatan Sever 2016-09-27 16:49:06 @mesut

;) tamam sen haklisin. vatan bu haldeyken haftada 1 şehrimize şehit cenazesi gelirken. hava alanı isteyen vatan sever hemşerim. sen haklisin . hadı eyvAllah kal sağlıcakla

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
mesut 2016-09-27 11:21:45 @mesut

gösteren kelimesini gösteriş olarak devşirmenden de senin bilgi düzeyini anlıyoruz (ya cahilsin ya da zeki ama eyyamcısın) :) bu hizmetler çoruma yapılacak. isteseniz de istemeseniz de. ve tüm çorumlular istanbul'a, izmir'e, antalya'ya dakikalar içinde erişecek. çoruma havaalanı da yapılsın demiryolu da yapılsın diğer hizmetler de getirilsin. 2023 te çorum büyükşehir olsun.

Beğenmedim! (10)
Misafir Avatar
Vatan Sever 2016-09-27 03:45:08 @mesut

saraylar köprüler demiryollarını ülkemizin vatandaşına hizmeti olarak değilde zenginlik göstergesi olarak gören birine daha fazla bişey anlatmaya gerek yok, sen bi yavuz sultan selim köprüsüyle çoruma havalımanını eşit göremezsin. marmaray günde 100bin yolcu taşıyor. bu gösteriş değil hizmettir. :) zamanında develerle hacca giden dedelerin torunları şimdi 30 dakika yol gitmeye eriniyo :) konuşmalarından yaşının ufak oldugunu tahmın edıyorum. sevmeyen ölsün filan. bana göre ben seviyorum sen sevmiyosun. ben o parayla çoruma daha güzel yatırımların olmasını istiyorum sen günde sadece 1 sefer düzenlenicek ve cogu seferı boş gidip gelecek ucak ıcın havalımanı ıstıosun. bu benım fıkrım keşke saygı duymayı ogrenebılsek.

Beğenmedim! (3)
Misafir Avatar
mesut 2016-09-25 14:30:55 @mesut

çorum hakediyor ama içimizde ki iralandalıları napacaz. ülkemizin zenginliğini gösteren !saraylar köprüler demiryolları havaalanları yapılırken israf oluyor diyemeyenler 100.000 nüfusu olan yerlere havaalanı yapılırken dili lal kesinler sıra çoruma gelince bel altından vurmaya yüce dinimizi istismar etmeye başlıyorlar. sizin için çorum değil çorumlu değil kişiler önemli. çorumun ve çorumlunun seviyesini olduğunuz diplere çekemeyeceksiniz. çorumu sevmeyen ölsün :)

Beğenmedim! (9)
Misafir Avatar
en vatan sever 2016-09-25 14:17:43 @mesut

çorum düşmanı vatan hainleri kuyruğunu kıstırmış gibi bağırıyorlar çoruma bişey yapılacağı zaman. reyisimize güvenimiz tam. çoruma havaalanı gelecek

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
gerçek vatan sever 2016-09-24 06:10:24 @mesut

benım vergımle yapılıyo dıceksın dımı :) 250bın nufuslu şehre 30 dakıkalık yol gıtmemek için havalimanı ısteyın siz. bu israfı istiyenlerde mahşerde hesaplaşıcak 100degıl bınlerce kısı var. yapar sayın reyisimiz havalimanınıda yapar evelAllahın izniyle. ama sorulur bunun hesabı. 100 trılyonla kaç aileye kaç sene boyunca bu soguk havalarda kömür alınır erzak alınır sen merzifona gitme diye alınmıcak onlara ne erzak ne kömür. fıkırlere saygı duy sevgılı hemserım. varsın ensesı kalınlar merzıfona gıtsın. garıbanı dusunen yok. ben buna kızıyorum. herneyse anlıcak bırıne benzemıosun hadı ıyı ucuslar sıze

Beğenmedim! (5)
Misafir Avatar
Mesut 2016-09-21 13:55:02

Yozgat'a havaalanı gereksiz diye kimse birşey demedi. Bunu diyen sizsiniz. Hükümetimiz ulaşımın gelişimini bu kadar elzem bulurken, yatırımlar diğer illere yapılırken Çorum neden payını almasın. Şu an ki konjonktür ulaşım için yatırım musluklarını açarken neden mahrum kalalım. Yozgat'la da yapılsın Çorum'a da yapılsın. Ulaşım sanayimizi üniversitemizi ticaretimizi turizmimizi geliştirecektir. Hiç bir yere yapılmasa havaalanı devletimiz ise hükümetimize bişey demez kimse. Ama heryere varken bize yoksa ahmak değiliz bizde.

Beğenmedim! (7)
Misafir Avatar
Vatan severmiş 2016-09-21 09:57:32

İsrafsaray yapılırken de aynı tepkiyi koydun mu bu ülkede yatağına aç giren çocuklar var böyle bir saraya ne gerek var diye

Beğenmedim! (8)
Misafir Avatar
vatan sever 2016-09-20 19:03:56 @mesut

sayın vatansever gerçek vatanını seven israfa engel olur. sen nasıl yozgata havalimanı yapıldıgında gereksız buluosan doğma buyume çorumlu olarak çoruma havalımanının gereksız oldugunu dusunmek de normaldır. 2016 yılında hala okula gıdemeyen cocuklarımız varken bıkac varlıklı merzıfona gıtmeye erındıklerı ıcın 100 trılyondan fazla yatırım yapılcagna egıtıme harcansın.

Beğenmedim! (7)
Avatar
gemi limanıda isteriz 2016-09-20 15:09:13

sanal alemde dalga geçilen 2 memleket biri bayburt biri çorum :) kendimizi kandırmayalım. ufacık şehirlei metropol havasına sokmayalım. 1 değil 2 havalimanı olsa kim kullanır niye kullanır bi çorumlu uçağı. boş kalkan seferler bile olur. şurdan merzıfon 40 dakıka. istanbullular bıle en yakın havalımanına 1 saatten once gıdemez. sende bın gıt 40 dakıkada merzıfona. hakkarı havalımanı 102 trilyona mal oldu. bu paraya yazık deılmı sen 40 dakıka yol gıtme dıye bu paraya yazık deılmııı.

Misafir Avatar
Çorumluyuz_heri 2016-09-20 19:49:08

Iyi diyosunuz ama arabasi olmayan ne yapacak.diyeceksiniz ki servis var.ewet var ama o da yolculari perisan ediyor.bu isi alan firmalar bile isin icinden cikamadi. Belediye el atti ama simdi ne durumda kimbilir.
Ordu giresuna yapildi.simdi rize artvin icin yapilacak. Buraya harcanilan paranin bi kismi corum havaalani icin yeterli bile. Hem de bu iki sehir orgi havaalanina yakinken.
Kulaga mantikli geliyor merzifon havaalani ama su bir gercek ki buyuyen bir toplumuz.her gecen gun nufus artiyor. Corumda sadece karayolu var. Rekabetin oldgu yerden musteri kazancli cikar.

Beğenmedim! (1)
Avatar
Çorumluyuz_heri 2016-09-20 10:44:49

Corumumuzun dustugu hallere bak.kendi vekillerimizden ümidi kesmisiz artik. Nasil bi vekillerimiz varsa artik.adlarini bile anmak istemiyorum artik. Bu is icin onlarin cabalamasi gerekirkn corumlu olmayan bi bakandan umut bekliyrz. Kesinlikle naci beyi kotulemk gbi bi amacim yok.Allah razi olsun.yine memleketi gbi gordugu coruma birseyler yapmak istiyor belli ki. Bekleyip gorecez. Belediye baskanindan Allah razi olsun.hakkinda bazi kotu soylemler olsa da yine corum icin birseyler yapmaya gayret ediyor. Corum icin gercekten yaptiklariyla özel bir insan. Ama ayni seyi milletvekilleri icin diyemiyecegim.gecenlerde lutfiye hanim havaalani icin gerek yok demis. Aciklamaya bak. Bunu diyen vekillden ne hayir beklersin. Demek ki corumun būyūmesini, gelismesini istemiyor ya da islerine gelniyor boylesi. Bu lafim corumu yoneten butun vekiller icin gecerli. Allah corum icin hayirlisini versin. Fena mi olur. Havaalani olsa. hizli tren simdiye kadar gelmis olsaydi.
Bakan beyin agzindan insAllah mujdeli haberler duymak dilegiyle...

Misafir Avatar
hasan kucuk 2016-09-21 11:10:25

murat kocak kardeşim havaalanl konusunda yaptlglncallşmayl taktirlekarşlllyorum inşAllah başaracaglz degerlli mustafaabimi z elinden geleniyaplyor taktirlekarşlllyorum syg

Beğenmedim! (0)
Avatar
Sungurlu 2016-09-20 17:28:15

Çorum'a gemi limanı(!) gereksiz ama havaalanı elzem. Gelecek adına.
Tebrik ederim sizi sayın Yolyapar.

Avatar
Semra 2016-09-20 23:00:47

Başka şehirde yaşayan hemşeriler olarak lütfen havaalanı istiyoruz

Misafir Avatar
hasan kucuk 2016-09-21 11:02:32

sayln belediye başkanlmz havaalanlkonusunda seferberoldu halkbununuunutmaz corumun enbüyükihtiyacl tamzamanl şehit erol olçok abimimizi yaşatallm degerli basln mensuplarlna sonsuzteşekür

Beğenmedim! (0)
Avatar
İSKİLİPDEN 2016-09-23 22:25:44

Özlemle beklenen Tosya İskilip Çorum karayoluda yapılır ise dadından yenmez Çorum a çok faydası olur.
İstanbul Çorum'dan 140km kısalıcak.
Çorum a uğramadan karadenize geçiş imkansızlığı yapılır ise felen geçen Zorum Eskilep e uğrar.

Avatar
gurbetçi 2016-09-26 13:27:03