Bir sandalye alarak beşiğin yanına koydu ve oturdu. Artık bebeği daha yakından görüyordu. Hokka gibi burnu, kırmızı dudakları, ay gibi yüzüyle hiçbir şeyden habersiz uyuyordu. İçinden onu küçük bir güle benzetmiş ve onu alıp yakasına takmayı geçirmişti. Bundan sonraki hayatını annesiz ve babasız geçireceğini düşünerek hüzünlenmiş, 'Kim bilir kimle kalacak?' diye içinden geçirmişti.

Zaman akıp geçmiş, bütün çocuklarla ilgilenmesine rağmen o küçük bebeği unutamamıştı.

Eve dönüş sırasında arabada hiç konuşmayınca babası, "Ne oldu kızım? Çok sessiz ve hüzünlüsün!"

"Babacığım çocuklara çok üzüldüm! Hele bir küçük bebek vardı; dünyalar güzeli! O beni çok etkiledi!"

"İşte kızım, dünya bu! Kimi analı babalı büyüyor, kimi de her ikisinden yoksun hayata tutunmaya çalışıyor. Bizim amacımız bunlar büyürken onlara yardımcı olmak.”

Artık eve gelmişlerdi. Kızı koşarak kapıdan içeri girdi, merdivenleri çıkarak odasına doğru yürüdü. Akşam yemeğine kadar odasından çıkmamıştı. Akşam yemeği hazırlığı yapılmış ve yemeğe çağrılmıştı. Babası masanın başında oturuyordu. Ona doğru yürüdü ve elindeki kâğıdı ona uzattı.

"Ne bu kızım?"

"Babacığım, rica etsem okur musun?"

Masadakiler pür dikkat kaymakam beye bakıyorlardı. Kaymakam kâğıdı düzeltti ve okumaya başladı.

Bir kızıl goncaya benzer dudağın

Açılan tek gülüsün sen bu bağın

Kurulur kalplere sevda otağın

Kim bilir hangi gönüldür durağın

Her gören göğsüme taksam seni der

Kimi ateş gibi yaktın beni der

Kimi billur bakışından söz eder

Kim bilir hangi gönüldür durağın

Halit Bey ayağa kalktı ve yanında ayakta duran kızını alnından öptü. "Kızım bugün bana anlattığın bebeği yazmışsın değil mi?"

"Evet baba! Bugün o bebek beni çok etkiledi ve onun için yazdım."

"Çok güzel yazmışsın; eline, düşüncene sağlık! Teşekkür ederim!" deyip yemeğe oturdular.

Türk Sanat Müziğimizin en güzel eserlerinden birinin güftesi böylece ortaya çıkmış oldu.

Amir Ateş, güfteyi ona ulaştıran ise ilk tasavvuf ve musiki hocalarından Sabahattin Volkan’ın kızı olduğunu söyler bir söyleşisinde.

Kızıl goncadaki suretin evrensel sevgiye eşik olması… Bakış açımızdır hep şeyleri gösteren bize.

Meraklısı için ek:

Yaptığımız araştırma sonucu Melek Hiç’in bestelenen güftelerinin dökümü aşağıya çıkartılmıştır. Belki günün birinde bir koro Melek Hiç besteleri konseri yapar diye.

Alem-i sâgarda artık neşe yok, Bestekar: Sâdi Hoşses, Güfte: Melek Hiç, Makam: Tâhir-Bûselik, Form: Şarkı, Usul: Müsemmen

Bak yalvarıyor nâlesi âhımda rebâbın, Bestekâr: Sâdi Hoşses, Güfte: Makam: Bayati-Araban, Form: Şarkı, Usul: Aksak

Bak yalvarıyor nâlesi âhımda rebâbın, Beste: Edip Seviş, Güfte: Melek Hiç, Makam: Hicaz, Form: Şarkı, Usul: Aksak

Görünce sevdâsı doldu gönlüme, Bestekar: Yüksel Kip, Güfte: Melek Hiç, Makam: Hüzzam, Form: Şarkı, Usul: Curcuna

Hasretle geçen günlerime ağladı akşam, Bestekar: Ferit Sıdal, GÜfte: Melek Hiç, Makam: Hicaz, Form: Şarkı, Usul: Türk Aksağı

Hasretle geçen günlerime ağladı akşam, Bestekar: Yüksel Kip, Güfte: Melek Hiç, Makam: Şevkefzâ, Form: Şarkı, Usul: Aksak

Hasretle geçen günlerime ağladı akşam, Bestekar: Hasan Esen, Güfte: Melek Hiç, Makam: Hicaz, Form: Şarkı, Usul: Türk Aksağı

Hıçkırır her nefesinde yine bî-çâre gönül, Bestekar: Yüksel Kip, Güfte: Melek Hiç, Makam: Evc, Form: Şarkı, Usul: Aksak

Mey değil de sunduğun yâr zehr-i câm olsun içir, Bestekar: Fehmi Tokay, Güfte: Melek Hiç, Makam: Hicâz, Form: Şarkı, Usul: Devr-i Hindî

Nurda süzülür besmeleler Bezm-i seherde, Beste: Sabahattin Volkan, Makam: Uşşak, Form: İlahi, Usul: Sofyan

Sensiz bana gülşendeki güller bile küskün, Bestekar: Ziya Özova, Güfte: Melek Hiç, Makam: Kürdili Hicazkâr, Form: Şarkı, Usul: Sofyan

Sen sev de gönül koy deli dîvâne desinler, Bestekar: Sadi Hoşses, Güfte: Melek Hiç, Makam: Bayatî, Form: Şarkı, Usul: Aksak

Sen sev de gönül koy deli dîvâne desinler, Bestekar: Edip Seviş, Güfte: Melek Hiç, Makam: Kürdili Hicazkâr, Form: Şarkı, Usul: Curcuna

Vîrân olmuş o bağın lâlezârı, Bestekar: İsmail Demirkıran, Güfte: Melek Hiç, Makam: Bayâtî, Form: Şarkı, Usul: Düyek

Yalnız seni sevdim bana sen aşkı yaşattın, Bestekar: Ziya Özova, Güfte: Melek Hiç, Makam: Hicaz, Form: Şarkı, Usul: Düyek

Zülfün teline gönlümü sen bağlamadın mı? Beste: Amir Ateş, Güfte: Melek Hiç, Makam. Hüseyni, Form: Şarkı, Usul: Nim Sofyan

Zümrüttendir ovası yeşil çamlı yaylası, Bestekar: Muzaffer İlkar, Güfte: Melek Hiç, Makam: Segâh, Form: Şarkı, Usul: Curcuna

Kaynakça

Çakır, Ömer (2004). "Hiç, Melek" Türk Dünyası Edebiyatçıları Ansiklopedisi. Cilt V. Ankara: AYK. s.36.

Işık, Ali (2012). "Hiç, Melek". Konya Ansiklopedisi. Cilt IV. Konya: Konya Büyükşehir Belediyesi. s.231.

Işık, Ali (2017). "Melek Hiç". https://konyayazilari.blogspot.com/2017/10/melek-hic.html [erişim tarihi:16.09.2018]